Saturday, January 8, 2011

MINGGU ORIENTASI

"Kak,sakit perut"
"Kak,tertinggal kat dorm"
"Kak,kasut hilang"
"Kak........."
"Kak, ......."
"Kak, ........"

**************************
Itulah antara ragamnya,,,,,

Macam-macam
Memang penat minggu pertama@minggu orientasi ni,,,,,
Tapi,inilah pengalaman yang amat bermakna,,,,,
Bersama rakan-rakan menjalani minggu orientasi sebagai senior,,,,:))
Orang lain memang merasai minggu orientasi tapi hanya sebagai junior,,,,
Tapi bukan nak bercakap pasal kuasa di sini ya,,,,,
Tapi nak kongsi pengalaman,,,,,,
Bila conduct budak-budak ni barulah dapat bayangkan macam mana muka kita waktu orientasi dulu,,,
Barulah faham pandangan 'kakak-kakak' ni kat kita
Memang la nampak skem sangat
Fikir-fikir balik kelakar je dulu kecut-kecut perut bila kak fasi naik gila
Tapi sebenarnya diorang gelak sampai nak pecah perut belakang kita
Bila sentuh bab mak bapa je,,,
Ish, sensitif,,,
Meleleh-leleh,,,,
Dengan akak-akak fasi sekali meleleh,,,,:)))))
Bila fasi marah je,,,,kecut,,,
adik:benda kecik pon nak marah!!!!
fasi:bla.....bla.....
Tapi sepanjang menjadi fasi ni aku dapat sesuatu yang lebih bermakna
BILA KITA DIMARAHI ITU TANDA KITA DISAYANGI
Masa jadi fasi aritu barulah aku tahu,,,
Macam mana rasanya bila kita marah untuk kebaikan tapi disalah ertikan
So lepas ni bila kena marah terimalah,,,,,
Alhamdulillah atas kesempatan+penglaman yang diberikan,,,,,
Tapi dapat gak dugaan lain,,,
Penat,,,,
Orang lain belajar sampai habis kita belajar setengah-setengah,,,
Tapi aku terima sebagai pengalaman paling bermakna buatku,,,,,
Memang takkan jumpa kat mana-mana,,,,
ALHAMDULILLAH,,,,,,,

1 comment:

wawa the Damsel said...

pape pon ta ske f1,,,,lorat jea,,
tade r sume,,,setern je,,,,
fc : mane kapo
f1 : kat dorm
fc : nape ta bwk??mmg slame ne tggl kat dom eh??
f1 : eh tade r kak,,kapo tu da hancor mcm bedak dah...
fc : la yeke nape ta pakai je bdk tu,,kn buleh jd bdk sejok!!!

*part last tu sje je tmbh kalo ak jd fc tu,,,

 
Designed by Lena